Tightare än ett par läderbyxor! =S

Ja, så skulle man kunna beskriva min ekonomi just nu.
Maj månad  har slagit hårt mot mina konton vad gäller stora engångskostnader och dessa sprider sig tyvärr in på månadens lönebesked också.

Jag har spenderat och kommer till exempel spendera (för mig) stora summor på följande;

Ichicon - Har absolut ingen aning om hur mycket jag spenderade där, men det känns som minst 1000 kr på plats och sen kanske 2000 innan på själva dräkten, sammanlagt ca 3000 kr.

Ny (mycket vacker) Symaskin - 3000 kr

IPSC Skyttekurs i Växjö - 1600 kr

Ammo till kommande år (tretusen skott) - sammanlagt 3000 kr = 1kr/patron vilket är BILLIGT!!!

Sammanlagd budget till NärCon i August inkl. kostym - 2500 kr


Dessa utgifter ger alltså en sammanlagd inkomst på shockerande 13 500 kr!!!!!

Fast nu är ju som tur är en del av detta redan betalt, tex symaskinen och Ichicon är ju redan avklarat så då återstår bara skyttekursen, ammon och NärCon, vilket blir 7 100 kr istället.

Lite mer lätthanterligt.....

I alla fall, så måste jag hålla hårt i mina slantar och verkligen tänka efter vad jag ska köpa nu fram till augusti för att min budget ska gå + överhuvudtaget.
Men jag hoppas det ska gå bra, jag har gjort en preliminär budget baserad bara på de pengarna jag får in imorgon och då hade jag slantar över när jag var klar, så det känns bättre nu när man vet det.

I alla fall - ni som berörs känner ju till att jag fyller år i Juli, närmare bestämt den 6'e. Till er som då planerat att köpa in någon form av fysisk present - skit i det.
Lägg inte ner tid på att leta häcken av er för att hitta en bra pryl som ni tror jag kommer gilla men sen ändå har ångest för ända tills jag öppnat paketet. Jag önskar mig PENGAR!
Med tanke på min nyfunna hobby som dynamisk skytt så kommer ni ändå inte kunna köpa de sakerna jag verkligen verkligen behöver men knappt har råd med, så snälla, snälla, snälla, ge mig pengar istället så blir jag innerligt tacksam! <3

Sådär, med det ur vägen tänkte jag skriva en kort rad om hur IPSC kursen gick som jag var på i helgen.
Det var fruktansvärt roligt ska jag säga. Jag var ensam tjej, men det hade man ju nästan räknat med. Testosteron-halten var hög på banan, men alla var snälla och kom överrens med varandra så den grabbiga stilen var mer smittande än något annat. ;)
Fick springa några banor också för första gången, det var roligt och faktiskt mycket mycket roligare än vad jag hade trott.
Enda saken som var lite jobbig/tråkig var ju att alla andra hade hållit på med skytte på ett eller annat sätt innan de gick den här kursen, så de hade ju lite koll på sin avfyrnings-teknik, medan jag då som fortfarande är ovan "rycker" av skotten genom att trycka in avtryckaren för fort och då tappar jag siktet. Lägg till en antal förflyttningar på det så förstår ni att jag inte sköt alla skotten mitt i prick precis.
Aja, jag träffade tavlan i alla fall, och på torsdag ska jag till skjutbanan igen och träna stenhårt på att använda special-trycket på glocken rätt. (Självklart har jag ju valt att skjuta med den enda pistolen som inte har ett "normalt" tryck utan ett mellanting utav två olika så det blir ju lite knepigt...)

I alla fall - skjuta va kul, roligare och lättare än vad jag trodde, och det kommer jag med största sannolikhet att forsätta med.

Nu ska jag inte tråka ut er mer med snack om min ekonomi eller mitt skytte, för nu ska jag äta och sen blir det en runda till byn. =)
Puss & kram på er! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0