Slut-spurt!

Okey, ansökan till cosplaytävlingen ska in senast imorgon. Målet är att skicka in det ikväll efter att jag varit hos mor och far och fixat lite till med solfjädern.
Det börjar verkligen dra ihop sig, jag har fortfarande inte gjort hållaren till ryggen eller pannbandet.
Visserligen har jag ett köpe-pannband soom jag fått låna av nellie och i värsta fall kan jag knyta solfjädern på ryggen med snöre, men det hade varit kul att hinna få allt gjort.
Kommer förmodligen inte hinna fodra yukatan med det vita tyget heller, men det är också sekundärt.
Tror solfjädern kommer plocka många poäng ändå hehe ;)
Ska sy det sista på själva tyget till den nu idag och förhoppningsvis kunna måla den med, för isf är det bara att åka hem till mor och far sen och montera ihop den.
Jag ska lägga upp bilder till er sen när tävligen är över, men vill inte riskera att bli diskad för att jag har "snott" bilderna från internet typ... =S

Ska fråga pappa om han kan hjälpa mig konvertera lite filmer från skoltiden också till en jobbansökan också. Jag hittade inga bra (gratis) program som kunde göra det.

Sedan har jag anmält mig till IPSC grundkursen i Växjö den 21-22 maj. Ska bli skoj.
Kursmaterialet borde komma nu i veckan så då blir det plugga som gäller, samt öva drag och magasinsbyte. Ujuj, mycket mycket.

Malin kommer på fredag. Får se om vi klarar av att sova nått innan vi ska åka iväg på lördagen.
Mikaela & Co skulle vara i Växjö på camppus under helgen med så då blir det återigen nya bekantskaper på alla möjliga håll. Ska bli skoj =)

Aja, nu ska jag sätta mig och sy, sen blir det till att stryka vlieseline =D

Puss & kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0