MEN HÅLL KÄFTEN DÅ FÖR HELVETE!!!

ÅÅÅÅHHH, blir så förbannad på vår granne som håller på och spelar sina jävla tv-spel/filmer/musik hela jävla tiden!
Ska man inte kunna ha det lite lugnt och tyst nån enda dag kanske?!
Han överröstar TV'n, jag hör honom när jag spelar spel på datorn MED hörlurar på, och dessutom lägger han ju inte av förrän EFTER jag gått till jobbet mitt i natten!!

Är det konstigt att man blir sur och gnällig och allmänt deprimerad när det enda man hör om kvällarna är "BOOOOM!!! BOMBOMBOMTRUMPEEEEEEETTTBOOOOOM!!!!!!"
Han får väl titta på hur mycke film han vill, men VI vill inte höra vilken film han tittar på!

Problemet är ju bara att man är så jävla svensk att man inte vågar gå ner och ringa på dörren för att be honom tona ner det, inte förran man har pratat med värden och fått veta vilka regler som gäller.
Men en sak är ju säker, innan han flyttade hit så var det alltid plats i soprummet, efter klockan tio på vardagar var det tyst, på helgerna va det största oväsendet när grannen gick ut på balkongen och rökte, men nu kan man tro att det har öppnat ett diskotek på nedervåningen som är öppet 24-7 med fyllon och hockey-körer som dräller ut och in varenda kväll!
Just nu skulle jag till exempel gissa på att de är i alla fall två killar och en tjej som tittar på nån krigsfilm därnere, för helikoptern och bomberna hörs tydliget, samt det dramatiska soundtracket som endast kan komma från någonting som förmodligen blev nominerat till en Oscar under mitten av 1990-talet.

Vet inte hur mycket mer jag pallar av det här. Enda gången det är tyst och lugnt här är när jag sover, för då är han på jobbet, men det hjälper ju inte kvälls-ron nått särskillt...
Ska be Adam gå ner och säga till dom när han kommer hem, men förmodligen kommer väl inte han heller vilja just pga vi båda två är sånna jävla svenssons som inte vill ställa till besvär...

...
Tror bestämt det är någon form av dinosaurie med i den där filmen också... Godzilla kanske?
Det hela hade inte varit hälften så irriterande om det inte hade låtit som om att de tittade på tio minuter av filmen, stängde av den i trettio sekunder, sen startade om filmen igen, glor tio minuter, stänger av, startar om osv osv osv.
har hört det där jävla introt typ 20 ggr nu tror jag!

Jag blir så trött, vill bara lägga mig ner och glömma att världen finns...


------------------

Okey, nu blir det ett brev till hyresvärden, för nu jävlar räcker det!
Adam gick ner och skulle be honom dämpa sig, eller i alla fall skruva ner basen. Jag satt kvar i soffan här uppe och hade det knäpp tyst, inte ens datorn var igång för att kunna höra vad som hände.
Jag hör hur filmen stoppas, steg som går genom lägenheten under oss och hur en dörr öppnas.
Dett följs utav ca 1 minuts tystnad, sedan stängs dörren och steg hörs gå tillbaka in mot lägenheten igen.
fem sekunder senare kommer Adam upp och ger följande besked, att nä, de trodde att det va VI som spelade och de hade hört oljudet också och störde sig på det och nääää, de va ju inte dom bla bla bla bla BULLSHIT!!
Nu sitter vi här med samma oväsen igen! Våra fönster SKALLRAR! Basen vibbrerar upp i tv-möblerna och prydnas-sakerna i fönstret klirrar konstant!
Hur jävla arrogant får man bli?!
Om en granne kommer och ber en snällt att sänka basen så kan man väl för fan bara säga okey, förlåt det va inte meningen att störa, inte blåneka och sen fortsätta som om att ingeting hade hänt!?
Blir så arg så jag skulle kunna börja lipa! Hur fan ska jag kunna sova innan jobbet när han håller på så här?!
Vi ska lägga oss om ca 20 minuter, vad är oddsen för att de INTE kommer skruva ner ljudet när klockan blivit efter tio när de aldrig brytt sig annars????
Hatar sånna här jävla människor! Bara för att han äntligen masat sig upp ur sina föräldrars källare och skaffat egen lägenhet betyder inte att han kan bete sig hur han vill!

Är så less på skiten, orkar inte ens skriva om eländet mer, nu ska jag leta upp mina öronproppar och hoppas på att kunna somna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0