COSPLAY!!

Åh, fick reda på idag att det ska vara ett cosplay-konvent i växjö den 7-8 maj.
VILL GÅÅÅÅ!!!
Om det blir av så har jag redan bestämt att jag ska vara Misa Misa från Death Note.
Måste bara hitta en outfit som passar också, resten blir rätt lätt tror jag.
Hoppas hoppas hoppas bara att det finns någon som vill gå med. Mikaela är väl typ givet, och har jag tur så kan kanske Malin slita sig loss för en helg också, det hade varit så jävla kul! ^^
Så nu sitter jag här, klockan halv tolv på natten och kan inte sova för att det rör sig så mycket i mitt huvud.
Imorgon blir det promenad och pilates iaf, nu måste jag ju börja jobba ordentligt om det ska gå att cosplaya utan att se ut som en fet klump i goth-kläder, usch hemska tanke, det påminner alldeles för mycket om en annan person vi alla känner till =S
Aja, vad jag kommer behöva är alltså följande:

Gå ner i vikt - gör det lättare att hitta kläder som passar.
Hitta en korsett, alternativt ett linne som ser ut som en korsett.
En kjol om de jag har inte funkar, eller om jag bestämmer mig för att inte ha byxor.
Handskar och Strumpbyxor.
Handväska (kanske!)
En Death Note - note (oj, hur lät inte det nu då....)
diverse smycken och accesoarer i sann Misa-misa anda ;)

För er som inte fattar ett skit om vad jag snackar om så ser alltså Misa Misa ut såhär:










Hon är otroligt cool i stilen, men guuuuuuud, va korkad hon är.
Personligheten borde passa mig perfekt haha ^_~

Aja, nu ska jag se om det finns nått bra på TV.
Sov Gott på er! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0