Cosplay, Uppdatering ;)

Nu har alltså då beslutsångesten sagt sitt, och jag har kommit fram till följande:
Jag vill verkligen, verkligen, VERKLIGEN gå på det här conventet som Temari ifrån Naruto Shippuuden, och jag VET om att om jag inte gör det nu så kommer jag ångra mig efteråt ifall det nu blir det första/sista conventet jag går på.
Temari och hennes vapen ser ut såhär:





Så nu är planen följande:

Sy kostymen till Temari själv, så mycket som det bara går utan att köpa "färdiga" grejer, på det viset kan jag även vara med i tävlingen som finns där också och kanske vinna något fint ^^
Jag ska göra hennes solfjäder också, vilken är en stor del av hennes image, så den MÅSTE vara med!
Fick en fråga av min kära kusin idag när vi fikade om hur en solfjäder kan fungera som ett vapen, så det kan ses i AMV-videon här nedan för dom som är intresserade ;)




I alla fall. Inköpslista skrevs idag, imorgon ska jag inventera här hemma och på måndag när lönen har kommit och alla räkningar är betalade så ska jag på shopping-runda tänkte jag så det blir påbörjat i tid.

Yay, känns bra. =)

Ikväll har jag och Älsk varit hos mor och far och ätit våfflor, vilket var gott som bara den, men innebar myyyyyycket socker. Inte bra när man undvikit kolhydrater i två veckor =S
Aja, det går väl över. Nu är man i alla fall motiverad att hålla sig nyttig i två veckor till, haha.


Nu är det dags för att sova. Heltäckning inatt, blä ;)
Puss & kram! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0