Sowing, sowing...

Har börjat sy på min kimono idag.
Känns lite tradigt att göra en svart kimono till eftersom jag gjorde en till Ichicon också, men eftersom de inte ser likadana ut så måste det göras.
Har klippt ut det svarta tyget och håller på att fixa passformen på den med nålar sålänge, sen ska jag klippa ut en likadan i vitt tyg så jag kan fodra den.
Hatar att klippa i tyg när man inte har så mycket att gå på. Alla mönster som finns på internet är med axelsömmar (vilket en riktigt kimono inte har) och dessutom är de för smala för att kunna gå runt mina bröst... Så vi improviserar, i vanlig ordning =)

Idag är dessutom Adams♥ födelsedag, men han kommer inte hem förrän vid tio-tiden ungefär för de är iväg med jobbet i Danmark.
Och imorgon är tanken att jag och Nellie ska åka på Cosplay-träff i Ängelholm, men nu idag ringde Nellie och sa att hon hade feber. Men vi får se hur hon känner sig senare ikväll.
Om det inte blir något så får jag ju en extra dag att sy på, så det är ju inte helt fel.

På lördag fyller Sandra kusin år. Då ska hon firas i Pig Mountain och sen blir det utgång till Björkö.
Förhoppningsvis hittar jag skjuts fram och tillbaka på något sätt, annars får jag ha en vit helg hur tråkigt det än är.
Vill inte lämna Ajax hemma ensam för länge eftersom Adam inte är hemma.
På det  viset vore det nästan bra om det inte blev nått Ängelholm, för då är han bara ensam hemma en kväll.

Åååh, funderar på att åka ner och köpa lite grillade revben, men risken finns väl att man plockar på sig en massa annan skit som man inte behöver och det vill vi inte.
Nä, det får bli revben imorgon kväll isf om jag nu inte ska iväg.
Det får bli nudlar ikväll, det är också gott...
Ska nog gå och göra det nu faktist.

Puss & Kram sålänge! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0