Om-möblering

Idag har vi äntligen tagit tag i det kaos som vi tidigare har refererat till som "vårt sovrum", och ställt iordning därinne.
Eftersom min nya hobby är att sy, och ingen av oss pallar att ha mina sygrejjer stående på köksbordet en enda dag till, s bestämde vi oss för att slopa den tänka läshörnan i sovrummet och istället sätta dit ett skrivbord för mig att sitta vid med min symaskin, dator och ritgrejjer, så slipper de ligga överallt annars i lägenheten och drälla.
Så det blev en tur till ikea, köpt ett skrivbord och en skrivbordslampa, sen hem och flytta runt det som redan fanns i sovrummet, montera ihop det nyinköpta bordet, skruva bort en dörr och sen så va det klart.
Fast det krävs lite städning till innan det är heeeelt perfekt, men nu står möbeln där så jag har ju att pyssla med på lediga stunder.
Blev väldigt nöjd med det hela, helt sjukt vilket stort outnyttjat område man haft och bara lagt en massa skit egentligen...

Sen har vi varit på skjutbanan idag eftersom det är torsdag. Jag fick tillbaka mig skytteprov, 73 av 77 möjliga, Godkänt va minimum 62 poäng så jag känner mig rätt nöjd. Jag slog Adams provresultat i alla fall ;)
Annars gick träningen bra, har lärt mig fälla plåt ganska hyfsat nu när jag lärt mig vilket öga jag ska sikta med. Så nu ska vi bara öva avfyrningsteknik här hemma lite med så kanske man kan bli riktigt duktig på det här.

Mår lite bättre idag, kanske märks på avsaknaden av melankoli? Att få iordning på sovrummet har hjälpt en hel del, och som vanligt blir man nöjd när träningen går bra också.. Hoppas bara det håller i sig.
Imorgon ska jag och Adam ta en tur till Kristianstad och bara göra ingenting i stort sett. Bara gå runt och titta lite var vi vill och ta lite fika på nått café och sen tänkte vi att vi skulle leta upp ett ställe där de säljer goda hamburgare, typ Harrys eller nått sånt.

Nu blir det lite micrad tacopaj och sen ska vi titta på Silverado nu när man har western-genen aktiverad ;)

Puss & kram sålänge! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0