Sugar-rush =9

Så var den är helgen nästan över.
Fredagen spenderades med storstädning och byte av inredningen i köket, så nu är där nya gardiner, bordsduk, matta, lampa och dekorationer.
Alla julgrejer packades ner och ut i förrådet och saker och ting hamnade åter på sin rätta plats i hushållet.
Skönt att få undan allt småkrafs, lägenheten ser mycket renare ut nu tycker jag.

I går var Mikaela och Bufu här och åt middag, drack några öl och snackade. De hade med sig en flaska med grappa som var på gränsen till att inte ens duga som snaps-material och det var även om man sköljde ner den direkt med en shot dooleys också utan att andas emellan. Begriper inte ens varför man bryr sig om att hälla möget på flaska, man hade lika gärna kunnat dricka proplösningsmedel känns det som, bläsh! =s
Men vi hade trevligt i alla fall. Vi kom underfund med att Mikaela aldrig hört talas om fenomenet "Pogs" (ni vet de där runda små brickorna med bilder på som man samlade på i långa rör) och att Vengaboys inte hade haft bilder på djur som parade sig på något av sina skivomslag.
Mycket produktiv kväll må jag säga, mmm.

Idag var det 20-års kalas för Ellen, Adams syster, så det blev en sväng dit vid två-tiden där man bjöds på mat i mängder i vanlig ordning.
Det märktes att jag inte hade ätit kolhydrater och socker på ett tag för efter riset, coca colan och en bit chokladtårta så mådde jag nästan illa av sockershocken, helt sjukt kändes det.
Efter den här syndfulla helgen får jag skärpa till mig nästa vecka och hålla mig på rak kurs igen, men det blir nog inga större problem, tycker bara det blir lättare och lättare att vänja av kroppen vid sockerbehovet ju längre tid som går.

Under kommande vecka kommer förmodligen Sandra hit någon gång också. Får hoppas skoluppgifterna lättar lite för henne så vi hinner titta på en film eller något också, det hade varit trevligt.

Nu ska jag fortsätta titta på handbollen, hoppas på vinst till Sverige, vi behöver ju inte upprepa fiaskot mot Argentina en gång till menar jag.

Ha det så bra så länge!
Puss och Kram! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0