Nya tricks =)

Idag har varit en avslappnande dag.
Hela helgen faktiskt, jag tror inte jag har känt mig så lugn sen före jul om jag ska vara ärlig.

Spenderade dagen med att fila lite på mitt nya tidsfördriv, Sindarin.
För er som inte vet (och det tror jag inte att ni gör) så är altså Sindarin språket som alverna talar i Sagan om Ringen.
Jag håller på att lära mig deras alfabet, men eftersom det är phonetiskt (stavning?) så är det lite knepigt. Men roligt =)

Har också försökt lära Ajax ett nytt trix - att hitta godisbitar som jag gömt under pappersmuggar. En godisbit, flera muggar, vaaar kan den vara?
Än så länge går det väl sådär, han har inte riktigt fattat att han måste välta muggen för att nå godiset, han tror att det räcker med att putta lite på den.
Men det ska nog gå bra, sakta men säkert, det tog ju faktiskt lite tid att lära honom bang-bang tricket så det här ska väl gå till slut det också.

Nu blir det strax Poliskolan 2 som avslutning på en bra helg, och inatt är det jobbedax igen.
Hoppas att det inte bestämmer sig för att frysa igen bara, för då får jag ha skridskor när jag ska packa tidningarna =s

Puss & Kram på er! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0