Melodifestivalsrapport

Har precis vaknat efter gårdagens bravader i Östra Sjöabro.
Det var Schlager-filosofi på hög nivå, jag och far var ypperligt bra domare får jag lov att säga.
Vi konstaterade dock allihop att melodifestivalen kan sluta ta in några nya artister, för de har ändå ingen chans mot alla "kändisar" som redan är med.
Alla som har gått vidare direkt till globen hittils är alltså; Swingfly (etablerad artist), Danny (småflickornas gullgosse), Brolle (svärmorsdrömmen) och Sanna Nielsen som också har varit med typ hundra gånger i melodifestivalen tidigare.
Förvånade alla blir va???
Personligen tycker jag dock att Sanna's låt var bra och förtjänade att åka till globen, men jag är bara rädd för att hon blev röstad vidare bara för att hon är just, Sanna Nielsen.
Så nä, blir det samma sak nästa gång helg igen så kan man ju sluta titta, det är bara att läsa på internet vilka som ska tävla så är saken klar.
Tycker att alla kända artister borde vara i egna utslagstävlingar, för då kan inte ALLA kändisar åka direkt till globen utan ger nybörjarna en ärlig chans.
Usch och fy för celebriets-TV =(
Men kvällen var fruktansvärt trevlig med god mat och gott sällskap så det blev ingen större ktastrof trots schlager-fiaskot. ;)

Just nu håller Älsk på att baka scones till oss och efter det blir det en lång, skön promenad i det sällsynta solskenet.
Puss & Kram! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0