Oh tell me, have you seen the Marvelous Bread-Fish??

Har just återvänt ifrån en heldag i Växjö med min syster.
Lämnade in min mobil i tre-butiken, bytte soff-kuddarna på Indiskan eftersom de hade gått upp i sömmarna och sen gick vi på sko-jakt.
Nellie hittade ett par supersnygga svarta stövlar, och jag letade febrilt efter ett par bruna, höga stövlar med snörning och räfflad sula så man kan använda dom även om det är halt, men självklart fanns det inga sånna.
Antingen kunde jag inte dra upp dragkedjan över vaden, eller så var storlekarna slut eller så var de alldeles släta i sulan så man hade kunnat halka på en gummimatta.
Sen hjälpte det ju knappast att varenda skoaffär hade bestämt sig för att satsa på svart i år =(
Så mitt sista hopp står till skoaffärerna här i älmhult, så jag får väl gå en runda nu när lönen kommer och se vad jag hittar, annars får det bli Kristianstad.
Jag hittade iaf en snygg väska så nu har jag slängt ut fyra av mina gammla som jag ändå inte använder, plus att jag köpte ett g-klavs halsband inne på KJ-store också. Jag hoppas bara att själva berlocken inte är helt fejk och tappar silver-färgen efter typ en vecka, men isf får jag byta den när jag ska hämta min mobil igen.

Sen efter allt springande i affärer var det dags för lite mat.
Så det fick bli japanskt. ^^
Vi beställde in miso-soppa och sushi till förrätt (som var helt gudomligt gott!), och sen åt Nellie Tori (kyckling) no Teriyaki och jag åt Yakinuki (strimlad entrecote) och det var också jättegott. Båda två var så mätta att vi knappt orkade gå uppför trappan vid tågstationen efteråt, haha.

Men jag tänker iaf efterlysa en sushi-dejt med Linda Samuelsson på den där restaurangen inom den närmaste framtiden, den var verkligen super-god! ^^

Nu blir det slapp i TV-soffan och sen får vi se ifall Nellie gör chokladpudding eller ifall hon sparar det till nån annan gång. Man vet aldrig med min syster ;)

Puss & Kram på er! <3


Kommentarer
Postat av: Linda Samuelsson

Kära Carolina! Jag tänkte precis skriva att fan vad du hänger i Växjö hela tiden med diverse människor, men aldrig att du kommer och möter mig för en eftermiddag i växjö när jag har varit i skolan... Men så efterlyser du en sushidate med mig och jag blir gladast! Ja, ja, ja det vill jag :D (hoppar upp och ner på stället)



Tänkte på ditt skoproblem oxå.. Om du hittade skor du tyckte om men inte fanns i din storlek, kolla på internet. De flesta butiker har ju internetbutik oxå, t ex din sko och skopunkten :)



Puss o kram



2010-09-23 @ 08:57:44
URL: http://linda1986.blogg.se/
Postat av: Linda Samuelsson

Btw, svart is da shit!

2010-09-23 @ 08:58:36
Postat av: Carro

Haha, okey, jo svart är helt okey tycker jag med, det är nog därför som jag har tre par stövlar i den färgen ;) Där får man för att man försöker förnya sig.

Men vi får absolut bestämma en dag för den där sushin också, funkar ju bra om du slutar tidigt en dag så man bara kan ta det lugnt hela eftermiddan =)

Puss!

2010-09-23 @ 14:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0