Blir så ARG!!!

Nu orkar jag inte mer!

I två veckor nu har min mobil cp:at sig som fan och typ raderat bilder och foton jag sparat på SD-kortet, men jag har inte fått några felmeddelanden om det.
Sen imorse när bilder jag hade tagit under natten försvann bara tre timmar senare så ringde jag Tre's kundtjänst för att höra vad dom visste något om det.
Självklart, google-nörd som jag är har jag ju suttit de närmaste veckorna och sett vad som hjälpt för andra (dvs inget än så länge) så lite humm hade man ju.
Stockholms-bruden i andra änden sa att jag skulle prova en systemåterställning, så okey, det gjorde jag ju, kan ju inte göra så mycket skada tänkte jag.
Men ojojoj, det kunde det visst...

Sparade all data som fanns på minneskortet på datorn (vilket inte var så mycket eftersom telefonen redan självmant  tagit på sig uppgiften att radera dom sedan tidigare), och sen gjorde jag systemåterställningen.
Resultatet fungerade hyfsat bra, telefonen startade som den skulle etc.
Gick in och laddade ner den "nya" programmuppdateringen, dvs 2.2, men när det hade laddat färdigt och installerats så hade jag FORTFARANDE bara 2.1, trots att telefonen gapat om att det var den andra uppdateringen den hade laddat ner. Helt sjukt.
Så jag försöker ladda ner och installera den manuellt genom att lägga den på SD-kortet och sen gå in i telefonens "DOS-läge" och välja installera.
Får felmeddelandet om att filen inte finns.
Går in i datorn och tittar.
Filen borta.
Försöker igen - lägger in filen på SD-kortet.
Startar om luren = filen borta.
Kommer så småningom fram till slutsatsen att oavsett VAD jag lägger in på SD-kortet, så försvinner det så fort jag startar om telefonen eller kopplar loss den från datorn!
Men allt jag la in på luren eller tog kort på under de första 2 dagarna jag använde den finns kvar, det är tydligen permanent nersparat.
Men inget annat.
Läget är alltså ÄNNU värre än innan för nu registrerar inte ens telefonen att det finns nått nytt på SD-kortet!
Upptäcker sedan dessutom att alla mina kontakter försvann när jag systemåterställde telefonen.
Var ju så naiv att tro att när man valde "Backup" på telefonen så skulle den ta backup på ALLT, inte bara bilder och musik.
Kontakter är tydligen inte längre prioriterat som nödvändigheter i dessa tider...

Som tur är kom jag på idén att sätta in mitt 3 simkort i den gamla Nokian, och HALLELUJA!!! Mina kontaker fanns kvar där för jag hade tydligen varit så smart och sparat dem BÅDE på det gammla simkortet och Nokia-luren!
Så nu har jag de flesta av mina nummer igen. Problemet är bara att en del har bytt men då får man väl luska fram dom på annat sätt.

Iaf, på onsdag bär det av till Växjö för att lämna in telefonen i 3-butiken, samt reklamera en av kuddarna vi köpte på Indiskan förra veckan.
Fatta, 200 spänn för en kudde och sen går sömmarna upp efter bara 5 dagar?!

Inget verkar funka just nu.
Tur man ska hem till mor och far ikväll så man slipper laga mat, för då kunde man väl gett sig fan på att man hade eldat upp hela lägenhetskomplexet här...
Ja, jag är på dåligt humör, so sue me...

Puss & Kram (det förtjänar du om du orkat läsa igenom det här drabblet) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0