Snökaos på linje 513

Tänkte ge en liten summering av hur min natt såg ut igår.
Jag har, för att uttrycka mig så klart som möjligt kört;
Runt träd.
Under träd.
Över träd
Och Genom träd!

Fast om jag ska vara ärlig så gick det hela faktiskt mycket lättare än vad jag trodde det skulle göra.
Visserligen kunde jag inte köra fortare än 45 km i timmen på landsväg, men tack och lov var det någon annan som hade kört i stort sett hela första delen av min runda så det var redan fina spår att köra i nästan hela vägen.
Dock låg det ju ett antal träd över vägen som hade vält efter att förut nämnda bil hade kört förbi, så det blev lite skumpigt zick-zackande där ett tag.

Men på det stora hela var det faktiskt ganska kul. Hade säkert varit roligare med vinterdäck dock, men det ska vi förhoppningsvis ha fått idag så det blir nog lättare inatt.

Passade på att dokumentera natten med min fina, nu fungerande mobil-kamera =D



Första grenen, behändigt fallen på halva vägen.



Första trädet jag träffade på.
Körde över det här, fast det krävdes lite sats och en hel del försök innan det gick vägen ;)


Ett annat träd, det enda som jag fick erkänna mig besegrad av.
Körde en omväg och kom till slut fram till lådorna, så egentligen kan man säga att jag vann ändå, hehe.


Grova grenar var det som hade knäckts. Här en del av en ek.


Allt var dock inte tråkigt. Här ser vi några som verkar ha haft sexualundervisning med sina barn i snöyran.
(Gör mig dock lite fundersam eftersom jag vet att de som bor där är djupt religösa???)


En ros som hade blivit tagen lite på sängen av isen. Lyste alldeles klarröd i vintermörkret så jag var tvungen att fota den med.


Och så här såg det i stort sett ut hela rundan. Det man inte kunde köra runt eller under fick man helt enkelt köra över eller igenom.
Kände mig som värsta action-hjälten där ett tag - BANZAI!!!!






Och inatt gör vi om att igen! Wish me Luck! ;)

Puss & Kram! <3

Kommentarer
Postat av: Jessica

åhh gumman tänkte på dig vilket helvete du måste haft :( kör försiktigt inatt! <3

2010-10-21 @ 20:42:49
Postat av: Karin Johansson

Hej Carro, jag arbetar på journalist på Sveriges Radio och skulle vilja komma i kontakt med dig så snart som möjligt. Skicka ett mail till mig så ringer jag upp:

[email protected]

2010-10-25 @ 10:28:05
Postat av: Zyrran

Asgarvar fortfarande så fort jag startar den där videon ;) Inte klokt vad du måste gå igenom för ditt jobb! Hoppas de fått på vinterdäcken nu, kramiz

2010-10-26 @ 14:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0