Städ-dag

Fast det blev mer en "plocka-ihop-i-största-allmänhet"-dag.
Adam kom hem vid halv två (väckte mig gjorde han också) och talade om att han hade ramlat och slagit i huvudet på lunchen så han hade varit hos läkaren som sagt åt honom att gå hem och vila.
Så det här dygnet har vi sovit i skift Adam och jag. Först båda, sen Adam, sen jag och sen Adam igen.
(Men ingen behöver oroa sig, han mår bättre nu, men det gör fortfarande ont när han gör hastiga rörelser.)

Iaf, så mina planer på att damsuga osv fick vackert hamna på hyllan tills imorgon.
Men jag har iaf tvättat, diskat, varit och handlat och plockat iordning det mesta av oredan här så det blir säkert bra.
Dessutom håller det just nu på att puttra ett styck Makaronilåda i ugnen så det känns som om att jag fått mycket gjort.

Imorgon blir det David Batra på Speakeasy. Jag och Älsklingen har biljett nr 01 och 02. Hehe liten nördvarning kanske? Har faktiskt lite stora förväntningar på den här människan. Vi har ju den boken av honom där han har samlat ihop lappar som folk har satt upp i trappuppgångar, på lyktstolpar och anslagsplank etc och den tycker jag är jätterolig.
Men vi får se hur det går. Jag tvivlar på att jag behöver ta med några ruttna grönsaker iaf...

Sveriges Skönaste Families ikväll igen. Får se vad den där vulgära kvinnan med den icke-existerande färgkoordinationen ska hitta på med alla sina små över-estetiska underverk ikväll.
(Nej, jag tycker INTE om henne, märks det?)

Puss & Kram på er! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0