5:e December

Är så förbaskat trött på min dator nu!
Ända sen jag installerade photoshop cs5 så hade den verkligen segat ner sig något så kolossalt!
Photoshop 3 gick helt okey, att köra, visst det kunde vara jobbigt när det var stora bilder man jobbade med, men nu kan man ju inte ha en vanlig bakgrundsbild uppe samtidigt som man kollar sin mail!
Jag orkar inte!
Den nya datorn beställs förhoppningsvis imorgon och får jag som jag vill så kan jag betala den så fort jag får november-lönen sen den 25.e.
Ska bli skönt att få en större hårddisk.
Den nya har en på 250 GB, den gammla hade bara 40 GB.
Liiiiiite skillnad.

Annars har det varit en lugn dag.
Var uppe hela natten igår.
Skulle egentligen haft filmkväll med Mikaela, men hon fick stanna hemma för hennes hund började kräkas. Dröjde fram till fyra imorse innan han fick behålla vattnet han drack ens.
Stackaren, hoppas han mår bättre snart.
Iaf, så jag var här hemma själv. Tittade på Ocean´s Eleven, Farlig Fångst, halva Hostel 2 och sen hade jag "The Big Bang Theory" marathon från och med klockan halv tre till halv åtta på morgonen.
Somnade inte förrän halv nio dock, så det var en hel-natt kan man säga.

Sov ganska länge idag också, men trots det är jag så jävla trött nu!
Har sett över min personliga ekonomi idag också och har kommit fram till att nu blir det inga fler personliga inköp förrän semestern börjar.
Datorn ska betalas nu vid årskiftet och jag behöver köpa ett par vantar för jag har bara en vante av varje par här hemma just nu, men sen är det bara hyra och sånt som gäller!
500 kr i månaden att röra mig med socialt (fika, ut och dansa etc) det är vad jag har, punkt.

Nu ska jag rensa undan tvätten på sängen så man kan gå och lägga sig sen.
Totaltäckning för Smålänningen inatt för ovanlighetens skull. I deras fall gör det inte så mycket för de har bara en gång om året. Smålandsposten däremot, tvi tvi tvi!

Puss & Kram på er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0