19:de December

Fjärde advent idag.
Spännande, spännande.
Bara fyra dagar kvar till julafton om jag inte har räknat helt fel =D
ooooh, undrar vad jag får i julklapp i år?
Själv har jag slagit in alla mina paket.
Gav Mikaela hennes idag och trots uppmaningar om att julklappar inte öppnas före julafton så gjorde hon det ändå.
Himla okristligt beteende som hon själv skulle sagt.
Glad blev hon i alla fall, och det är ju huvudsaken =)

Ska överlämna Lindas julklapp nu i veckan också tänkte jag, men Sandra får vackert vänta till jul, vi ska ju faktiskt fira jul ihop (nån av dagarna som jag fattade det i alla fall).

Uj, uj, uj. Vad ska man hitta på tills det är läggdags egentligen?
Inget bra på TV och jag känner mig helt slut i hela kroppen.
Måste ha varit bråket med bilen vi hade idag.
Skulle ju vara duktig och skotta fram min bil från parkeringen, men då hyreshusets snöskyffel på ngot mystiskt sätt försvunnit s slutade det med att vi körde fast istället.
Lätt hänt med en halvmeter snö runtomkring sig.
Som tur var så hade våra grannar en större snöskyffel så de hjälpte oss loss så vi kunde få ordning på spektaklet till slut.
Jävla snö rent ut sagt, nu får det vara nog. Det som ligger kan få ligga men jag vill inte ha mer!
Hoppas folk har skottat på rundan inatt bara.
Visserligen ska det inte vara fler heltäckningar i år, men det hindrar ju inte att de slänger in en och annan abbonemangskampanj eller extra reklam eller nått annat korkat.

Fyra jobb-dagar kvar, seeeeeen är det JUUUUUUUUL!!!!
Time for some Julsånger, Näsbrännan-style!





Vi vill ha många paket i år
Vi tänker minsann skriva upp varenda grej vi får.
Å dyra ska dom också va
för det vi fick i fjol va faktiskt ingenting att ha.

Nått mjukt paket vill vi inte få
för kläderna ni köper e för fula å för små
Å ingen bok vi har ju än
å inte var det heller särskillt kul att läsa den

Å inget pussel å inga spel
vi hatar att förlora å vi lägger bitar fel
Köp inte mat eller choklad
de har sån konstig smak så de kan aldri' bli nått bra

Å inget hemgjort med tofs och band
för allt blir bara fult och töntigt som vi gör för hand
Å inget skräp från nån fabrik
å inte några skivor för vi hatar all musik

Kom inte med något kräk i bur
dom skräpar bara ner och vi kan inte tåla tjur
Å ingen nyttig grej förstås
å våga inte komma med nå' leksaker till oss

Å blir de fel de ni hittar på
då lägger vi oss ner och skriker så att vi blir blå
Då får ni gå å köpa mer
Å skyll er bara själva för nu har vi varnat er!


Arg Julvisa
Jul på Näsbrännan
eller
Skuggan av en Gris

Text: Katarina Mazetti
Musik: Erik Petersén


Puss & Kram på er så länge! <3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0