F*CK!!!!!

Okey, skulle sätta mig och blogga lite om min helg igårkväll innan Adam kom hem ifrån skyttet.
Så jag startar datorn, sätter i strömsladden och helt plötsligt poppar det upp ett antivirus-program jag aldrig sett förut och börjar "scanna" min dator!
Försöker stänga ner det, men resulterat i en miljon god-damn pop-up meddelanden som säger att "Åh, din datorn har si och så många virus, du måste genast ladda ner vår uppdatering, kostar bara blablablabla...!"
Skiten ströp systemåterställning, stänger ner aktivitetshanteraren, du kan inte köra regedit, och till sist, men inte minst så ströp den min internetuppkoppling på nått jävla vänster, hur dom nu har tänkt sig att det ska hjälpa dom?
Datron går supersegt, därför att viruset klonar sig självt så den tar allt CPU och arbetsminne så det tar nästan 5 minuter att få upp utforskaren, än mindre starta några program!

Kvart i elva hände detta. Tio över ett gav jag upp.
Det visade sig att viruset inte finns på bara ett ställe, utan på över 10 ställen i hela datorn!, Inklusive att den har ersatt filer som windows behöver för att kunna köras, så antivirusprogrammen (de riktiga) hittar inte några fel, för de filerna ska ju va där!

Så nu är jag hos min kära far som försöker hjälpa mig att ta bort skiten, men i värsta fall så får vi helt enkelt installera om datorn... yays...

Får se hur det går... nu fick han blåskärm också, typiskt. =(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0