*gäsp*

Jobbig dag.

Kom till jobbet inatt och fick reda på att smålänningens tryckpressar hade gått sönder, både i Ljungby OCH i Jönköping så tidningarna som brukar vara på plats när jag kommer kvart i två, förväntades inte komma före klockan fyra.
Vilket lämnade oss tidningsbärare med två alternativ
- Köra rundan två gånger (vilket innebär totalt 6 timmar och 20 mil för mig)
eller
- Köra dom dagen efter.
I alla fall var det det vi fick höra inatt.

Jag som då bara sovit i 45 minuter (för det var ju bara tisdag, ingen jobbig natt, duh!) valde det senare.
Vilket gick bra.
Jag ringde kontoret och sa att om jag var tvungen att köra dubbel runda så skulle jag med all säkerhet köra ihjäl mig.
Okey, sa dom, då får du köra ut dom på morgonnattens runda.
Topp tänker jag, kör rundan och åker sedan hem för att äntligen få sova ut på nästan 30 timmar.

Blir väckt punktligt 3,5 timmar senare av att chefen ringer, anklagar mig för att medvetet försöka smita ifrån mitt jobb och mer eller mindre beordrar mig att köra ut tidningarna samma dag i alla fall. Tydligen var det där med att låta dem vänta en natt helt uteslutet.
Visst, okey, det kan jag väl förstå, men FÖR HELVETE JAG KAN INTE KÖRA I SÖMNEN!!!
Jag behövde få SOVA, för min och mina medtrafikanters säkerhets skull!
(Men sådana pettitesser behöver man tydligen inte bry sig om när man har ett chefsjobb med kontor och egen direktlinje...)
Resultatet blir att jag får typ en ångestattack när jag inser att hela min dagsplanering håller på att gå käpprätt åt skogen och kan inte somna om igen.
Så summan av kardemumman betyder att jag, efter att inte ha sovit mer än 3 h och 45 min på över 48 timmar,
sätter mig i min tidningsbil och kör de där extra 10 milen.
Somnade inte som tur väl var, men jag kan ju knappast säga att det var ett särskillt muntert tidningsbud som körde runt i Diö idag och väjde för stapplande pensionärer och höstlovs-lediga ungar med kepsarna bak-och-fram. (ungarna då, inte pensionärerna.)


Nu börjar det bli dags att sova iaf, (äntligen!), i ca 3-4 timmar innan man ska upp och köra rundan igen. Och idag är det veckobladet också, vilket ger mig ca... 300 extra lådor att lägga i. Wiiii...

...
Jag gillar mitt jobb, men ibland önskar jag att jag hade kunnat få ha ett kontor utan hjul där långkalsonger, halsduk och vantar inte var nödvändig utrustning för ens egen överlevnad...

Gäsp på er. Zzzz...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Usch fyfan =/ Man kanner sig inet sa pigg pa att satta sig i bilen precis, dem borde inte lata dig kora i ett sadant tillstand!

Jisses

2009-10-29 @ 11:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0